Vizualizeaza Spot-ul Ora Pamantului 2011
Lasa Pamantul sa respire!

Pozitie Reinvent Consulting – Ora Pamantului

Declaratie de presa 17 Martie 2010

Ca raspuns la Declaratia de presa a WWF Romania din data de 17 Martie 2010 (publicata pe pagina http://www.mygeneration.ro/wwf/stiri/sectiune_news.php), referitoare la Campania Ora Pamantului si la site-ul www.orapamantului.ro, Reinvent Consulting SRL considera oportuna clarificarea urmatoarelor aspecte:

1. Site-ul www.orapamantului.ro este un proiect al companiei Reinvent Consulting SRL. Site-ul si ideea promovarii Campaniei in Romania au aparut in Martie 2008, ca urmare a dorintei personalului companiei Reinvent Consulting de a se implica intr-o campanie de CSR precum cea demarata in anul anterior de WWF in Australia. In conditiile in care in 2007 evenimentul Earth Hour a avut doar un caracter local – limitat la Australia, in conditiile in care WWF nu avea desemnati reprezentati care sa desfasoare in 2008 in Romania actiuni pe ideea Earth Hour, in conditiile in care nu exista la nivelul tarii noastre un site al Campaniei, precum si ca urmare a faptului ca la nivelul unor companii private din Romania ideea de sprijin al unei asemenea cauze isi gasise deja suporteri, compania Reinvent Consulting a alocat resurse financiare si umane, precum si eforturi, pentru a crea si coordona un proiect prin intermediul caruia sa fie promovate intr-un mod organizat actiunile la nivelul local. Asa s-au nascut proiectul www.orapamantului.ro si Campania Ora Pamantului. Acelasi concept, aceeasi cauza, insa logo diferit si nume diferit, pentru a respecta drepturile de natura intelectuala si de marca inregistrata detinute de WWF Australia, precum si pentru a adapta conceptul la Limba Romana si romani.

2. Chiar pana in 2009, Romania isi dovedea prezenta pe “harta responsabilitatii” si era singura tara din lume in care exista un proiect si o campanie locala, dovada – credem noi – a angajamentului deosebit si al atasamentului populatiei acestor locuri fata de o asemenea cauza. Inca din anul 2008 s-a luat legatura cu persoane care se ocupau in Romania de programul WWF Dunare – Carpati. Desi feed-back-ul a fost unul pozitiv, chestiunea recunoasterii proiectului www.orapamantului.ro de catre WWF a ramas in asteptare.

3. In anul 2009, in Februarie – Martie, Reinvent Consulting a facut din nou demersuri pentru apropiere si colaborare cu WWF. Au fost contactati reprezentantii din Romania care, in sfarsit, pregateau o campanie Earth Hour. Ideea pe care o comunica WWF Romania era aceea ca tara noastra ar fi facut pentru intaia oara “oficial” parte din campanie. Vis-à-vis de aceasta pozitie, Reinvent Consulting afirma cu tarie faptul ca nu exista in lume vreun for – persoana sau organizatie – care sa detina dreptul si exclusivitatea in a acorda unor persoane, unor institutii, unor organizatii, sau unor comunitati, statutul de “oficial” in actiunea simpla si naturala de a stinge lumina ca semnal impotriva incalzirii globale. Cauza este atat de importanta, iar actiunea urmarita poate fi adoptata de orice persoana – in mod ideal chiar de cat mai multe – incat intr-o asemenea situatie nu se poate vorbi despre “oficial” si “neoficial”, sau alte asemenea calificative, ci exista doar “responsabil” sau “ne-responsabil”. Intr-o asemenea cauza nu poate exista concurenta, ci doar obiectiv comun, la care ceilalti – fie ei persoane fizice ori juridice – pot adera in mod liber consimtit. Cu toate acestea, orasele si organizatiile inscrise in Campania Ora Pamantului (atat in 2008, in 2009, cat si in 2010) au fost inscrise si pe site-ul EarthHour.org, din considerentul de a se putea evidentia la nivel global impactul evenimentului. Solicitarea Reinvent Consulting de a-si uni resursele umane si financiare, precum si eforturile, cu acelea ale reprezentantilor WWF din Romania, s-au lovit de reticenta acestora si de nevoia lor de a astepta o decizie de la sediul WWF din Australia. Desi raspunsul Conducerii WWF Australia mentiona ca nu s-au mai intalnit cu un asemenea caz si ca – in cadrul creat – este indicat ca organizatiile sa colaboreze pentru atingerea obiectivelor fixate, companiei Reinvent Consulting i s-au cerut contributii financiare importante conditionandu-se astfel statutul de partener al Campaniei de acestea (conform unei grile). Reinvent Consulting a considerat aceasta pozitie ca fiind o nedreptate care se face unei organizatii care s-a implicat serios si substantial inca de cu un an inainte in Campanie, in conditiile in care in acel an – 2008 - WWF nu facuse acest lucru in Romania in ce priveste Campania la care ne referim. Mai mult, nu exista garantia ca banii pe care Reinvent Consulting i-ar fi dat pentru a fi numita de catre WWF ca partener ar fi fost folositi in Campania Earth Hour si nici macar garantia ca banii ar fi ramas in Romania – lucru extrem de relevant, care a iesit la iveala in cadrul discutiilor dintre cele doua parti. Participarea financiara a companiei Reinvent Consulting la Campania Ora Pamantului 2009 a depasit substantial suma pe care WWF o cerea pentru acordarea statutului de partener Earth Hour, resursele financiare fiind suportate intru totul de catre Reinvent Consulting.

4. Ora Pamantului reprezinta o campanie de CSR derulata prin intermediul site-ului www.orapamantului.ro la care organizatii, companii private, institutii, orase, sunt libere sa adere in calitate de sustinatori, parteneri, sau participanti. Reinvent Consulting nu a conditionat in niciun moment si in niciun caz participarea ca partener a unui oras, a unei companii, a unei organizatii, sau a unei institutii de achitarea vreunei contributii financiare. In afirmatiile pe care le fac, reprezentantii WWF Romania comit o greseala extrem de grava prin omisiunea unei formulari importante prezenta pe site-ul www.orapamantului.ro; iata ce anume este specificat pe site-ul www.orapamantului.ro la pagina “Orase”: “Conditia pentru calitatea de oras sustinator al evenimentului consta in: contributie financiara pentru organizarea la nivel national a evenimentului, sau organizarea de actiuni-semnal in sensul obiectivelor evenimentului, ori contributia la asemenea actiuni.” Pana in prezent, atat in Campania Ora Pamantului din 2008, in cea din 2009, cat si in cea din 2010, niciun oras nu a fost “nevoit” (asa cum se exprima reprezentantii WWF Romania) sa contribuie cu nicio suma la organizarea evenimentului national. Acest lucru poate fi dovedit. Desi exista teoretic posibilitatea ca Reinvent Consulting sa fie sprijinita financiar in organizarea campaniilor, nu am beneficiat de niciun sprijin de o asemenea natura, iar toate contributiile financiare necesare Campaniilor Ora Pamantului in perioada 2008-2010 au fost suportate de catre Reinvent Consulting din propriile resurse. Partenerii si sustinatorii campaniilor Ora Pamantului au participat la actiuni si/sau au organizat actiuni, ori si-au adus contributia la actiunile propriu-zise ori la promovarea lor in diferite alte moduri dar nu sustinere financiara.

5. Mai multe detalii despre Campania Ora Pamantului puteti gasi pe www.OraPamantului.ro Veti gasi atat informatii generale despre eveniment, cat si informatii despre actiuni desfasurate la nivelul intregii tari.

Raspunde si tu