Au mai ramas
2 2
6 6
0 0
zile
0 0
1 1
ore
1 1
9 9
minute
1 1
6 6
secunde

Cum a inceput?

In anul 2007, autoritatile si locuitorii orasului Sydney au luat pozitie fata de amenintarea pe care o reprezinta pentru planeta noastra incalzirea globala. Pe 31 Martie 2007, la ora 20.00, cladiri emblematice din Sydney si-au stins luminile. De asemenea, cca 2100 de companii si cca 2,2 milioane de persoane au luat parte la initiativa prin stingerea luminilor locatiilor si/sau prin deconectarea tuturor aparatelor aflate in stand-by.

Evenimentul s-a numit Earth Hour si a constituit un mesaj puternic privind nevoia de actiune conjugata a oamenilor in ceea ce priveste reducerea consumului de energie, avandu-se in vedere ca 35% din energia electrica este produsa de termocentrale – unii dintre cei mai mari poluatori.

Earth Hour 2007 a devenit un punct de cotitura, un exemplu pentru toata lumea si a atras atentia intregii planete. Chiar si rezultatele obtinute in ceea ce priveste reducerea consumului de energie electrica au fost mai mult decat imbucuratoare. S-a generat o scadere cu 10,2 % fata de 5% cat isi propusesera organizatorii (probabil pentru ziua respectiva, dar perioada de raportare nu a fost specificata), echivalent cu scoaterea de pe sosele a peste 48.000 de autovehicule.

Succesul evenimentului a facut ca, in 2008, Earth Hour sa devina o miscare globala.

Reinvent Consulting – companie romaneasca de consultanta in domeniul afacerilor – a dorit sa se alature acestei initiative deosebit de importante si, mai mult, chiar sa se implice pentru ca actiunea din Romania sa se desfasoare in mod organizat si cat mai amplu posibil, pe viitor urmand a fi organizate si evenimente de tipul celor de la Sydney si din celelalte orase ale lumii. Astfel a fost demarat proiectul OraPamantului.ro.

27 de orase mari ale lumii au participat in 2008 la miscarea Earth Hour iar in 2009, putin peste 1000 de orase din intreaga lume s-au inscris pentru a marca Ora Pamantului. La eveniment au participat sute de milioane de oameni din 88 de tari.

In 2010, Campania a avut din nou o crestere uimitoare, atingand cca 1 miliard si 300 de milioane de persoane din toate tarile de pe Glob. La Tokyo Tower din Tokyo si la Poarta Brandenburg din Berlin, Empire State Building si Tour Eiffel, Burj din Dubai, London Eye si Bosfor Bridge, luminile s-au stins. Si in Romania participarea din 2010 a fost una record in ce priveste numarul de orase si de parteneri. Institutii, organizatii, companii sau persoane fizice s-au alaturat Campaniei care a culminat cu evenimentul de pe 27 Martie.

In anul 2014 asteptam nu neaparat mai multi participanti, desi speram la cat mai multe institutii, organizatii, companii si persoane, ci mai cu seama ne dorim ca evenimentul Ora Pamantului din data de 29 Martie (orele 20.30-21.30) sa constituie momentul unei schimbari mai profunde in atitudinea fiecaruia fata de mediul inconjurator. O schimbare reala si durabila incepe cu noi insine!